Beiträge für die ECER 2017, Kopenhagen
Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research.
19.04.2017
Zum 23. Mal wird vom 21.-25. August die durchgeführt. Der diesjährige Tagungsort ist Kopenhagen und das Tagungsthema lautet „Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research.“. Vom Institut für Allgemeine Pädagogik und Berufspädagogik präsentieren Florian Cristobal Klenk ( „European Conference on Educational Research“ (ECER)) sowie Petra Grell und Sophie Schaper ( Praxislabor) aktueller Forschungsergebnisse. Allgemeine Pädagogik mit dem Schwerpunkt Medienpädagogik
- Florian Cristobal Klenk und Helene Götschel: Queering STEM: Innovative Curriculum and Teaching Techniques in Science Education.
- Grell, Petra und Schaper, Sophie: How Self-Tracking Experiences Affect The Perception Of Work-Life Balance Of Academics. A Framework Based On A Mixed Methods Self-Experiment